Green_ey.. (25)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 15 februari 2010 19:46:12
Je kent elkaar nu al een week. Nou, ik weet niet of het woordje "al" toepasselijk is, aangezien een week een redelijk korte periode is. Laten we dat even opnieuw proberen.
Je kent elkaar maar een week. Jullie kunnen het erg goed met elkaar vinden. Je kent het wel: "Wow, ik heb echt het gevoel alsof ik je al jaren ken!". Of een andere klassieker: "Waar was jij al die tijd, je bent echt perfect voor me!". En meer van dat soort bullshit.
But it's cool, waarom niet toch? Je vindt elkaar leuk, je hebt een geweldige tijd samen, volop lachen, giechelen, verlegen zijn, flirten, wellicht (in meeste relaties zeker weten zelfs) al jullie eerste kus gehad (wat jullie vast en zeker nog verder oefenen) en wie weet wat nog meer.
Het zijn mooie tijden en je maakt logischerwijs allerlei vleiende uitspraken over diegene. Deels omdat je het meent, deels omdat je diegene probeert te imponeren. Het is allemaal goed bedoeld en het kan geen kwaad..... "Ik hou van je!"... ja precies ik was dus net aan het zegge... ho ho ho wacht even. Back up a little. What did you just say? "Ik hou van je!".
..
Hmpf, here we go.
Voordat ik de intentie wek dat dit gaat over het feit dat ik tegen houden van of tegen liefde ben en dat zinnetje een afknapper vindt, let me clarify something. Liefde is het mooiste wat er is. Het is geen doel en het is ook geen middel om een doel te bereiken. Het is geen levenswijze en het is geen geloof. Liefde is altijd alles en het is altijd overal. Alles draait uiteindelijk om liefde. It's a wonderful thing.
Maar waarom? Waarom wordt dat, na elkaar pas een week gekend te hebben (soms zelfs korter en soms wat langer), al tegen elkaar gezegd? Dat is meer een retorische vraag, je hoeft het niet te beantwoorden. Maar het is gewoon belachelijk. Trust me; je kent diegene dus echt nog lang niet goed genoeg, om te beseffen of je van diegene houdt of niet. En de kans is zelfs groot dat je wellicht niet eens helemaal beseft wat liefde, verliefd zijn en houden van allemaal betekent of hoe het voelt.
Een paar weken of misschien maanden down the road; je bent vaker (intensief) samen geweest met diegene. Het enige wat jullie inmiddels doen, is ruzie maken. Elkaar wantrouwen, kwetsen, kwaad maken of laten huilen. Jullie gaan uit elkaar. Je kijkt terug, en ook al zitten er ook mooie herinneringen bij (wist je nog jullie eerste week), over het algemeen ben je verdrietig en boos. Here's a tip for you, oh I don't know, how about taking it a whole lot slower next time? Liefde en in een relatie zijn, is geen sociaal status. Het is geen spel. Het is geen verplichting. En het moet zeker weten niet een negatieve ervaring zijn. Weet dat alles in jouw eigen hand ligt. Neem je tijd en jump off in het begin wanneer het nog kan, zonder elkaar te kwetsen. Of vaar lekker door als alles smooth sailing is.
Neem ook "het spijt me" of "sorry" als voorbeeld. Dat wordt of te weinig gezegd of juist te vaak. In de ene relatie heeft het een veels te grote waarde, omdat beide personen nooit hun ongelijk kunnen of willen toegeven. Zodoende wordt het nooit of nauwelijks uitgesproken, waardoor het één of ander heilig iets wordt. Zelfs al weet diegene donders goed dat hij/zij ongelijk heeft. Of dat diegene de ander heeft gekwetst. Nope, wat je ook al doet, vooral niet je spijt betuigen aan degene waar je zoveel om geeft en van houdt. Want, als man zijnde, maakt dat je natuurlijk minder man. En als vrouw zijnde, laat je hem weten dat je niet goed genoeg voor hem bent. Ja toch?... Give me a break.
And the flipside to that coin is dat het veels te vaak en ongepast wordt gezegd. Sorry dit, sorry dat. Ik ga lekker alles doen wat fout is, maar wat maakt het uit, ik zeg toch dat het me spijt?! Ja inderdaad, dat doe je inderdaad. Het verlaat je lippen, echter is het nooit in je hart geweest. Oftewel; je meent het niet. Het is een gewoonte geworden, of het is gewoon iets dat je zegt om een excuus te hebben om alles te flikken wat je wilt. Zeg het dan gewoon liever niet.
We leven in een digitale tijdperk, waarin alles snel, efficiënt en compact moet gebeuren. Msn, sms, chat, social networking sites, ga zo maar door. Die dingen hebben ons een bepaald manier van handelen geleerd. Daar is ook echt niets mis mee, want het werkt binnen het digitale wereldje. Het probleem is echter, dat bijna iedereen dat wereldje overbrengt naar zijn/haar echte wereld en echte sociale contacten.
Liefde hoort niet zo te zijn. Liefde moet juist lekker langzaam, chaotisch en uitgebreid te zijn. Maar dan allemaal op een positieve manier. Hou op met liefhebben volgens de norm. Heb lief volgens de "abnorm".
|
 DeliSinY.. (55)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 19 februari 2010 19:32:21
Schrijf je dit allemaal zelf ??
EN vertel je een beetje over jezelf ??
Je Bent echt Goed JOnge
|
  Green_ey.. (25)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 19 februari 2010 19:52:36
Ja ik schrijf alles helemaal zelf. 
Alles wat ik schrijf, gaat over dingen die ik of zelf persoonlijk heb meegemaakt of om me heen zie gebeuren. Dus alles is wel persoonlijk inderdaad. 
Bedankt dat je de tijd hebt genomen om het te lezen.
|
 DeliSinY.. (55)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 19 februari 2010 20:09:12
Hhihi het doet me een beetje aan Cariie danken van Sex and the city ...
Die shcrijf oo kalles wat om haarh een gebeurd en voer wat ze meemaakt enzoo
Jah vond het wel een beetje lang ,, maar is de moeite waard je schrijft heel goed .,. je hebt echt talent .. .SLijm SLijm
|
  -YouKnow.. (26)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 19 februari 2010 20:17:36
Nice en zoals de andere columns die ik van je gelezen heb vind ik weer dat je het echt super beschrijft .
Je voelt je goed bij iemand, kan goed opschieten met die gene.. maar meteen 'ik hou van je' zeggen gaat gewoon beetje te ver.. doordat het zo vaak zo snel wordt gebruikt hebben die woorden amper nog waarde
en dat sorry gedeelte.. omg Ik kan er zooo niet tegen als iemand fout zit en dan tóch geen sorry zegt.. en vooral als die gene mij zo'n schuldgevoel inpraat dat IK sorry ga zeggen, terwijl ik niks gedaan heb.. I hate it
En om elk foutje sorry te zeggen terwijl je er niets van meent is ook onnozel.. Kan je het net zo goed niet zeggen...
|
  Green_ey.. (25)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 19 februari 2010 20:30:46
DeliSinYadaManyakSin zei:Hhihi  het doet me een beetje aan Cariie danken van Sex and the city ...
Jah vond het wel een beetje lang ,, maar is de moeite waard  je schrijft heel goed .,. je hebt echt talent  .. .SLijm SLijm 
Haha; yes ik word vergeleken met een personage uit Sex and the City! Nu kan ik gelukkig sterven. Haha.  
Maar ik snap wel wat je bedoelt hoor, zoiets is het ook. 
Ja het is ook een beetje (te) lang. 
Was initieel niet zo bedoeld, maar ik plan het ook niet ofzo. Ik begin gewoon te schrijven en zie wel wat eruit komt. 
Bedankt voor je complimenten, slijm of geen slijm , ik waardeer het.
|
  Green_ey.. (25)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 19 februari 2010 20:33:05
-YouKnowMe zei:Nice en zoals de andere columns die ik van je gelezen heb vind ik weer dat je het echt super beschrijft  .
Je voelt je goed bij iemand, kan goed opschieten met die gene.. maar meteen 'ik hou van je' zeggen gaat gewoon beetje te ver.. doordat het zo vaak zo snel wordt gebruikt hebben die woorden amper nog waarde
en dat sorry gedeelte.. omg  Ik kan er zooo niet tegen als iemand fout zit en dan tóch geen sorry zegt.. en vooral als die gene mij zo'n schuldgevoel inpraat dat IK sorry ga zeggen, terwijl ik niks gedaan heb.. I hate it
En om elk foutje sorry te zeggen terwijl je er niets van meent is ook onnozel.. Kan je het net zo goed niet zeggen...
Haha dank je, I do try. 
Goed om te zien dat het zo herkenbaar is, dan voel ik me toch stukken minder alien dan dat ik al ben.  
Ben het helemaal eens met wat je zegt.
|
 DeliSinY.. (55)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 19 februari 2010 20:33:52
Green_eyed_truth zei:DeliSinYadaManyakSin zei:Hhihi  het doet me een beetje aan Cariie danken van Sex and the city ...
Jah vond het wel een beetje lang ,, maar is de moeite waard  je schrijft heel goed .,. je hebt echt talent  .. .SLijm SLijm 
Haha; yes ik word vergeleken met een personage uit Sex and the City! Nu kan ik gelukkig sterven. Haha. 
Maar ik snap wel wat je bedoelt hoor, zoiets is het ook.
Ja het is ook een beetje (te) lang. 
Was initieel niet zo bedoeld, maar ik plan het ook niet ofzo. Ik begin gewoon te schrijven en zie wel wat eruit komt.
Bedankt voor je complimenten, slijm of geen slijm  , ik waardeer het. 
Kan je ook op hele hoge hakken Lopen dan Op manolo Blahniks
Maar het si gewon het lezen waard eerst had ik geen zin om het te lezne maar otne igng ik fftjes kijken en toen was het best boeiend ,, ging ik helemaal lezen
Ik owu dat i kdat KOn main *jaloers* ...
Ikschrijf ook wel is .. maar dan niet zo moo ials jou ... Want ik kan dingen niet zo geod overbrengen en Woordenschat Klein ...
|
  Green_ey.. (25)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 19 februari 2010 20:51:24
Nooit geprobeerd en laten we het zo houden ook haha. 
Ik weet niet eens wat manolo blahblah is. 
Ja ik denk dat 95% van de mensen op het forum het al wegklikken als het uit meer dan 3 paragrafen bestaat, laat staan mijn levensroman hier. 
4,9% vindt het vast niet eens boeiend of leuk. 
En de laatste 0,1% zijn dus degenen die iets positiefs achterlaten. 
Oh is echt niets bijzonders hoor wat ik hier doe. 
Toen ik jouw leeftijd was, was mijn Nederlands gigantisch belabberd, vond ik lezen niets aan en schrijven was voor mij iets wat ik alleen maar deed als het echt echt echt moest. 
Dus het feit dat je nu wel eens wat schrijft, betekent dat je al verder bent dan ik. 
Het gaat er niet om hoe of wat je schrijft. Doe gewoon je ding en met de jaren gaat het vanzelf wel "vooruit".
|
 DeliSinY.. (55)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 19 februari 2010 21:12:46
Meschien pas je het ook geen eens .. vrouwenmaat gaat maar tot 41 en jou schoenmaat is vast groter Dat zijn heel dure shcoene 600 euro ofso en heel mooi ...
JahKlopt wel een beetje .. alleen 0,1 niet Meer Veel Meer mensen vinden het wel boeiend ... ..
Heuj je lijkt mij wel .. Of ik jou ZO ben ik ook preciesi khaat lezen en schrijven ( behalve schrijven over me gevoelens enzo ) me nederlands is de slechtse van chatnu
Nee nee ikschrijf alleen over gevoelesn enzoo meer niet ..
En jij Bent veranderd ,, jij hebt wat bereikt .. ji doet nu informatica ..
Zo zal ik nooit worden .. Ik heb geen een diploma en ben al 4 keer van school veranderd in 1 jaar i kdoe nu BBL Verkoper detailhandel Niveau 2 .. echt zonde ...
en ga kapperopleidgin doen ... dus zal zoiezo nooit qworden zoals jou
Ik vooruit ??!!? .. Ik dnek dat i kaltijd wel een DOm Klein kindjes meisje blijf
|
  Green_ey.. (25)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 19 februari 2010 21:39:43
Vrouwen en hun obsessie voor schoenen ook he. 
Het ergste wat jou in je weg zou kunnen zitten, is jouw instelling meid. Als je zoiets hebt van "dit, dit en dit is er allemaal gebeurd en dat zegt alles over mij en ik zal nooit dat, dat en dat bereiken", dan gaat alles inderdaad moeilijk.
Maar het gaat er toch uiteindelijk om dat je doet wat je wilt en wat je leuk vindt. Met de mogelijkheden hier in NL, kan je altijd wel doorstuderen en het een stapje verder brengen. Zie hetgeen dat je doet gewoon als een eerste stap en vanuit daar kan je altijd verder studeren of wat dan ook. Het komt wel met de tijd. [Gewijzigd op 19 februari 2010 21:40:20]
|
Mokkel1 (26)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 25 februari 2010 18:19:23
Hoewel ik je gelijk moet geven over het uitspreken van dingen zoals ik hou van je na 3 dates, moet ik ook toegeven dat ik een van de mensen bent die zich schuldig maakt aan het niet willen toegeven dat de ander gelijk heeft.
Dat heeft met mijn koppigheid te maken en meestal ben ik ook gewoon overtuigd van mijn gelijk. Mensen hebben het dan moeilijk om mij van het tegendeel te overtuigen.
De meeste ruzies zouden ook binnen enkele minuten opgelost kunnen worden als mensen niet zo koppig zouden zijn en gewoon de ander voor de verandering een keer gelijk zouden geven. Ik heb het een keer uitgeprobeerd en het werkte! 
Wat zijn de mensen toch complexe wezens. You gotta love it.
|
 Dramaque.. (22)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 25 februari 2010 20:35:49
hee,
goed om te lezen, ik moet inderdaad rustiger aan doen
mensen verwachten al gauw teveel he
|