Forum: live and let die?

Sorteer oplopendDatum
Sorteer op
Je mag geen reacties plaatsen als je uitgelogd bent. Scroll naar beneden
Discussie: live and let die?
zapje (51)
Gebruiker
zapjes avatar
Geplaatst op: 09 juli 2010 22:09:42
Ga naar profiel Ga naar gastenboek Ga naar fotoalbum Ga naar dagboek

Opgevoedt door mijn ouders en religieus heb ik geleerd mijn naaste lief te hebben als mezelf. Nu rek ik begrippen wel vaker zo ook deze. Want als ik letterlijk mijn naaste lief zou hebben als mezelf dan zou ik mezelf soms moeten verloochenen. Ik heb dus tussen de regels door zitten lezen zoals gebruikelijk is voor mij.

Want wat is nou je naaste lief hebben als jezelf? Letterlijk genomen zou ik iedereen alles moeten kunnen vergeven want dat doe ik tenslotte ook bij mezelf. Ik heb er dus lang over nagedacht en mijn eigen grenzen gesteld net als ieder ander dat ook zou doen. Althans dat mag ik hopen. Dat men nadenkt en niet klakkeloos geschreven woorden volgt. En aan dat laatste twijfel ik met grote regelmaat. Ik zie hier reacties staan die mij de haren ten berge doen laten rijzen. Vaak uit een religieuze achtergrond, vaak vanwege een haat jegens de ander. Vandaar mijn titel live and let die. Is het zo dat men de ander puur kan haten om wat de ander zegt? Ik geloof van niet. Discussies erover voeren lijdt vaker tot een bevredigende oplossing dan het monddood maken of letterlijk vermoorden van de ander.

Ik draag het idee van naast en met elkaar leven een warm hart toe. Is het niet geweldig dat we zoveel culturen hebben met alle pro's en contra's? Moeten we het altijd met elkaar eens zijn? De wil opleggen aan de ander?
Ik zeg nee. Zoveel mensen zoveel meningen en daar valt ten allen tijde over te praten. Mijn idee is dus.....

Live and let live.
-Wicked- (33)
Admin
-Wicked-s avatar
Geplaatst op: 10 juli 2010 10:07:06
Ga naar profiel Ga naar gastenboek Ga naar fotoalbum Ga naar dagboek

Mooi geschreven en so true yes.gif
Sorteer oplopendDatum
Sorteer op