Endeavou.. (25)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 31 juli 2010 01:55:24
Okey kijk je bent een stap dichterbij als een ongelovige te denken, ga zo door en je wordt hoge rang Atheist
|
RomeoM (4)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 31 juli 2010 02:02:23
Endeavour zei:Okey kijk je bent een stap dichterbij als een ongelovige te denken, ga zo door en je wordt hoge rang Atheist  Wij stammen uit van profeet ibrahim...Net zoals Joden christenen en sabiers..En wij hebben geen GOD..MAAR ALLAH. Weet wel daarboven leeeg is bij jou ..maar zo leeg ?
|
 Endeavou.. (25)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 31 juli 2010 02:21:51
Ik wil niet lullig doen ofzo
Maar als Allah/God in zijn heilige boeken schreef van dat het een must was om mensenvlees te eten, zou jij als eerste in de rij staan.
Dat profeet Ibrahim zo voor de lul wordt gezet, ziet iemand die zijn verstand gebruikt van mijlenver
Zogenaamd zn zoon opofferen in de naam van god.. (dit is gwn een bewijs van naive en angstige kant van de mens die zwaar gelooft in het goddelijke)
Als dat Aliens waren geweest om te kijken hoe beinvloedbaar we voor Hoge machten zijn, zouden ze ons zwaar uitgelachen hebben
Wie waren wij toen, dan domme primitieve wezens die elkaar afslachten voor onzinnige dingen..
|
RomeoM (4)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 31 juli 2010 12:11:18
Endeavour zei:Ik wil niet lullig doen ofzo
Maar als Allah/God in zijn heilige boeken schreef van dat het een must was om mensenvlees te eten, zou jij als eerste in de rij staan.
Dat profeet Ibrahim zo voor de lul wordt gezet, ziet iemand die zijn verstand gebruikt van mijlenver
Zogenaamd zn zoon opofferen in de naam van god.. (dit is gwn een bewijs van naive en angstige kant van de mens die zwaar gelooft in het goddelijke)
Als dat Aliens waren geweest om te kijken hoe beinvloedbaar we voor Hoge machten zijn, zouden ze ons zwaar uitgelachen hebben
Wie waren wij toen, dan domme primitieve wezens die elkaar afslachten voor onzinnige dingen..  Niet lullig doen? Gast jij bent een lul.
Tuurlijk zou ik mensenvlees eten als het van mij werd gevraagd. En met jou vlees zou ik als eerste gaan barbequeen met mijn hele familie.
Allah heeft uiteindelijk niet zijn zoon maar een lam laten opfferen. Dus komt niet weer hier onzin pleiten. En kijk niet te veel naar StarWars episodes...niet alles geloven wat je ziet he.. !
|
 Endeavou.. (25)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 31 juli 2010 14:49:33
Ik zeg niks meer 
Jij laat je te diep zakken
|
RomeoM (4)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 31 juli 2010 14:51:16
Endeavour zei:Ik zeg niks meer
Jij laat je te diep zakken  Je heb ook niks te zeggen Kuller!
|
 Endeavou.. (25)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 31 juli 2010 15:07:48
Ik heb genoeg te zeggen, maar niet tegen jou..
|
 Kezbonit.. (61)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 31 juli 2010 16:32:37
RomeoM zei:Kezbonita zei:En ik ben ervan overtuigd dat Maria gewoon de eerste versie is van de meisjes die maagdelijkheid proberen te faken. Never underestimate the power of denial.  Ja jo... overtuigd en alsnog wil je het zeker weten! 
Hahhahaa vroeg ik je om uitleg of om een bevestiging? Ik maakte gewoon mijn statement.
|
 _____aYa.. (31)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 01 augustus 2010 16:36:41
hhh het lijkt soms net alsof sommigen nietsnutten betaald krijgen om religies zwart te maken hiero
|
 TikeMyso.. (34)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 01 augustus 2010 18:43:31
Wie het niet aankan om over religie, en zijn tegenstrijdigheden te discussiëren, raad ik aan om deze link over te slaan.
Mijn punt is dus dat niet God tegenstrijdig is, maar dat bepaalde boeken door de mens zijn gemaakt. En met geloven hoef je je verstand ook niet uit te schakelen, lijkt mij.
http://www.thethinkingatheist.com/bible_contradictions.html [Gewijzigd op 01 augustus 2010 18:49:06]
|
 Endeavou.. (25)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 01 augustus 2010 22:26:19
Trouwens ik denk niet dat het door God komt dat je in tegenstrijd beland, maar de omgeving waar je in zit.. Hoe die mensen dat geloof genieten of hoe ongelovigen weer antagonistisch erop aankijken.. Of mensen die uit een gelovige familie komen en het geloof niet goed naleven..
We weten gewoonlijk dat hier culturen ook tegenbotsen
Zoiezo lijkt me nadenken over het ''Grote Vraag'' zwaar schadelijk omdat het van alle kanten geen punt neergelegd kan worden..
Daardoor beland je in een tegenstrijd
|
 TikeMyso.. (34)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 02 augustus 2010 00:24:12
Endeavour zei:Trouwens ik denk niet dat het door God komt dat je in tegenstrijd beland, maar de omgeving waar je in zit.. Hoe die mensen dat geloof genieten of hoe ongelovigen weer antagonistisch erop aankijken.. Of mensen die uit een gelovige familie komen en het geloof niet goed naleven..
We weten gewoonlijk dat hier culturen ook tegenbotsen
Zoiezo lijkt me nadenken over het ''Grote Vraag'' zwaar schadelijk  omdat het van alle kanten geen punt neergelegd kan worden..
Daardoor beland je in een tegenstrijd 
Ik spreek nu voor mezelf, maar ik vind het verre van schadelijk, om alles wat betreft religie, en andere onderwerpen uit te spitten/onderzoeken. We hebben ons verstand toch niet voor niets meegekregen?
Zo bouwt ieder zijn eigen levensfilosofie op. De een neemt alles , of iets van zijn ouders over, de ander zoekt wat meer, en verder.
Zo heb je zwaar gelovige ouders, waarvan de kinderen niets meer met religie te maken willen hebben, of andersom. Ik zie het punt niet.
|
 Ramazan- (3)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 11 augustus 2010 12:08:44
Allah heeft 99 namen waaronder De Barmhartige.
|
ididid (51)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 21 augustus 2010 03:22:01
TikeMyson zei:http://dutch.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?f=10&t=1678&start=0
Eerst even dit:
Berichtdoor unholy » wo jun 22, 2005 7:47 pm
Allah was voorheen de hoofdgod uit het pantheon van afgoden van de Arabieren, al-Lah, betekend simpelweg de God. Daar het de hoofdgod was uit het pantheon afgoden is het meer dan waarschijnlijk de MaanGod geweeest.
De Arabische stammenstelsel stond op instorten en veel Arabieren waren jaloers op de Christenen en de Joden en namen toen simpelweg aan dat de God van de Joden en de Christenen ook hun God al-Lah was.
De reden dat de Arabieren jaloers waren op de Joden en de Christenen was het feit dat de Arabieren buiten het goddelijke plan bleven, hun was immers nog geen profeet van God gezonden.
De islam begon met 1 arabier en dat is de profeet vzmh, was er maar 1 jaloerse arabier dan ofwat? en dat Allah een profeet stuurde naar de arabieren is omdat de arabieren net dieren en wilde beesten leefden, veel onrecht deden tegenover anderen, en elkaar vermoordden, enz.. dat moest gewoon gestopt worden. daarom begon het de islam daar
Mohammed, koopman als hij was, zag het gat in de markt, et voilá de Islam was een feit.
een eenvoudige koopman, een wees een herder was hij, en dan zo succesvol, hoe kan dat? in zijn eentje. dat is toch niet logisch. het lijkt erop dat een hogere macht hem dit mogelijk gemaakt, anders was het hem niet gelukt, dat 1,5 miljard mensen elke dag zijn naam herdenken. en dat jij hier over hem gaat praten. hij heeft zijn leven gewaagd, waarom zou hij dat doen? hij heeft in armoede geleefd...waarom zou iemand zijn leven wagen als het om aanzien of wereldse rijkdom gaat. Allah zegt hij handeld niet uit begeerte, wij leggen de woorden in zijn mond.. hij verkondigd dus alleen wat zijn heer hem oplegd..
De Islam was anders dan andere geloven, het was meer een politieke ideologie, logisch want Mohammed wou de Arabieren weer verenigen, dit heeft hij uiteindelijk ook gedaan, uiteraard met geweld....
als hij dit alles aalleen voor de arabieren zoudoen voor zijn nationale trots, waarom zegt hij dan: “Allah de Verhevene kijkt niet naar jullie lichamen en Hij kijkt niet naar jullie uiterlijk, maar Hij kijkt naar jullie harten.”
... bji allah is niet belanrijk welke afkomst, maar je godsvruchtigheid. waarom hebben de metgezellen van de profeet zwarte slaven vrijgekocht, waarom hebben zij Selaman de persier geaccepteerd, en andere niet arabieren?
And the stroy of meaningless shit goes on.....
Dan de tegenstrijdigheid in elke religie:
1. Het woord "Allah"in de Heilige Koran, Hoofdstuk 1, vers 1:
Nederlands: In de Naam van God, de Erbarmer, de Barmhartige
2. Het woord "Allah" in de Christelijke Arabic Bible Boek Genesis, vers 1:
Nederlands: In het begin schiep God hemel en aarde
als god barmhartig is, waarom moeten ongelovigen vermoord worden, diezelfde god heeft hun (ongelovigen) ogen en oren verzegeld en nu moeten de ongelovigen vermoord worden. ten tweede: In de naam van God. wie zegt hier "in de naam van God" . dit bewijst dat de koran van een mens afkomstig is, want hij begint met een "eed" in de naam van God. God zou dat niet gezegd hebben. jullie geloven dat de koran niet gemanipuleerd kan worden, er kan geen vers toegvoegd en verwijderd worden. bovenstaand vers is dus wel toegevoegd.
Allah heeft de koran misschien lees -klaar geopenbaard, Allah is tenslotte niet de lezer van de koran, maar de mensen. en de Allah zegt als je aan iets begint, begin dan in de naam van allah. en dat heeft hij zo te zien dus in de koran bevestigd.
als god barmhartig is, waarom moeten moslims die de islam verlaten hebben worden vermoord. op al deze vragen heb jij en de hele islam geen antwoord.
over welke ongelovige gaat het? mijn buurman hier in nederland???? of die ongelovige die de profeet wilde vermoorden, die hem hebben aangevallen, beledigd, zijn familie wilde uitroeien, het licht van de islam wilden doven, die de islam aanvielen, die de moslims boycotten die tijd, die de moslimvrouwen verkrachtten voor de ogen van hun kinderen en echtgenoot, die de moslims uit hun huis zetten en hun bezit in slag namen?????????? je hebt ongelovigen en ongelovigen. als allah zou zeggen, laat hun jullie maar vermoorden en doe maar niks terug, dan zou Hij onrechtvaardig zijn. als jij mij slaat mag ik je terugslaan, dat is mijn recht, en toch heeft de profeet vzmh, niet altijd terug geslagen..
voor meer informatie kijk op www.chatnu.nl/ididid
Amen!
[Gewijzigd op 21 augustus 2010 03:24:03]
|
 YESILGOZ.. (2)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 14 januari 2011 13:11:04
-Nika zei:En weer is er niemand die met een inhoudelijke reactie komt.
We zijn hier op een forum en serious&geloof zijn om te discussieren!
Iedereen voelt zich gelijk aangevallen ipv moeite te nemen om uit te leggen hoe het echt zit.
Waar zijn de intelligente moslima's van een aantal jaartjes geleden die elke keer met veel geduld konden laten zien hoe hun geloof echt in elkaar steekt.
Zij gingen een discussie echt niet uit de weg en discussierden op niveau zonder schelden of persoonlijke aanvallen!
Jammer dat dit soort mensen hier al tijden niet meer te vinden zijn
wij moslims HOEVEN niet te reageren om zulke DOMME TOPICS.
deze topic is domste op de hele forum.
ER IS 1GOD DAT IS ALLAH KLAAR PUNT UIT.
SOMMIGE CRISTENEN KOMEN HIER WEER BEETJE DE ORDE TE VERSTOREN, MET HUN FABELTJESKRANT
|
Alkan (28)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 11 december 2011 16:56:52
Sura An-Nahl(de bij) 93
Indien het Gode had behaagd, zou hij u zekerlijk tot één volk hebben gemaakt; maar hij brengt in dwaling naar zijn welbehagen, en hij zal leiden wie hem behaagt. Eens zal men u rekenschap van uwe daden vragen.
|
el-turko.. (36)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 15 december 2011 13:11:08
Allah of de islam wordt niet rijker met of zonder jou de enige die rijk kan worden met de islam is jijzelf.
Sommigen accepteren de islam met het hart, anderen doen dit met het verstand.
Het feit dat jij of de jouwen de koran en/of islam in twijfel trekken zegt meer over jullie dan over de koran
|