Roses (25)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 26 juli 2010 02:05:34
Of niet?
Ik heb toevallig een tekst op internet gelezen dat steeds meer mensen geïnteresseerd raken in de islam, de islam gaan bestuderen en bekeren tot det Islam.
Ook hoor ik in mijn omgeving steeds meer over Nederlandse Moslims.
Zojuist heb ik ook een aantal filmpjes op youtube opgezocht en gekeken over jongeren die bekeerd zijn tot de Islam. Hoe ze erover denken, hoe de ouders/familieleden er naar kijken. Vind het best interessant.
Voorbeeld..
Hoe denken jullie hierover? [Gewijzigd op 26 juli 2010 20:39:53]
|
Baris197.. (34)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 26 juli 2010 03:25:42
Islam is DE WARE GODSDIENST. En dat ontdekken sommige Nederlanders ook. Ik zag het laats op tv. Veel van die Nederlanders waren gelovige christinnen geweest. Dus die mensen weten al veel over godsdienst. En dan is de overstap al snel gemaakt.
Ik vind het wel dat het tijd werd dat er ook Nederlandse moslims bijkwamen. Op dit moment zijn er 12 000 bekeerlingen. Vind ik eigelijk te weinig. Wat mij betreft had het zeker een miljoen moeten zijn.
|
Endeavou.. (23)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 26 juli 2010 03:40:14
Nou jah volgens mij worden grotendeels van de bevolking alleen maar ongeloviger
|
Baris197.. (34)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 26 juli 2010 03:42:47
Ben ik ook mee eens. Ongelovig worden gaat harder dan dan gelovig worden.
|
RomeoM (2)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 26 juli 2010 14:56:34
Bestaat Ongeloof wel? Iedereen gelooft toch wel in iets..
|
 Hope-Fai.. (25)
VIP
|
Geplaatst op: 26 juli 2010 16:43:33
Endeavour zei:Nou jah volgens mij worden grotendeels van de bevolking alleen maar ongeloviger 
Volgens mij ook
|
 Hope-Fai.. (25)
VIP
|
Geplaatst op: 26 juli 2010 16:43:54
RomeoM zei:Bestaat Ongeloof wel? Iedereen gelooft toch wel in iets.. 
Nee hoor, genoeg mensen die zeggen dat ze nergens in geloven.
|
Addicted.. (28)
Moderator
|
Geplaatst op: 26 juli 2010 19:36:38
er zijn ook veel mensen die bekeren tot het boeddhisme, hoor je hier nooit wat over vreemd genoeg. Als ik ooit zou " bekeren " dan liever naar het boeddhisme dan de islam. En de mensen die zich wel tot de islam bekeren, dat is natuurlijk hun eigen keus. Maar zag ook ergens dat iemand haar hele familie heeft achtergelaten om tot de islam te bekeren, vind ik iets TE..
|
Endeavou.. (23)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 26 juli 2010 20:03:02
Addicted-to-bass zei:er zijn ook veel mensen die bekeren tot het boeddhisme, hoor je hier nooit wat over vreemd genoeg. Als ik ooit zou " bekeren " dan liever naar het boeddhisme dan de islam. En de mensen die zich wel tot de islam bekeren, dat is natuurlijk hun eigen keus. Maar zag ook ergens dat iemand haar hele familie heeft achtergelaten om tot de islam te bekeren, vind ik iets TE..
Er zijn ook genoeg mensen die Islam verlaten hoor..
En er zijn nog veel meer als ze de kans kregen die ook afstand van hun religie zouden doen.. In Turkije noemen ze dat burenmoslim, voor hun buren komen ze over als moslim, terwijl ze thuis atheist zijn.. Dat geldt overigens grotendeels in Iran en Turkije, veel atheisten daar..
|
Roses (25)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 26 juli 2010 20:28:31
Waar heb jij het over? ^
|
Roses (25)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 26 juli 2010 20:32:56
Addicted-to-bass zei:er zijn ook veel mensen die bekeren tot het boeddhisme, hoor je hier nooit wat over vreemd genoeg. Als ik ooit zou " bekeren " dan liever naar het boeddhisme dan de islam. En de mensen die zich wel tot de islam bekeren, dat is natuurlijk hun eigen keus. Maar zag ook ergens dat iemand haar hele familie heeft achtergelaten om tot de islam te bekeren, vind ik iets TE..
Natuurlijk ieder zijn eigen keus.. Niemand maar dan ook niemand kan je dwingen om ergens in te geloven. Je gelooft wel of je gelooft niet. Het ligt totaal aan je zelf.
Ik vraag me alleen af waarom jij zo denkt?
|
Endeavou.. (23)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 26 juli 2010 20:43:38
Roses zei:Waar heb jij het over? ^
Dat het moeilijk is om in een moslimland als een vrije atheist te leven..
Vooral als dat land Iran heet..
Turkije is meer liberaal wat dat betreft.. Mensen kijken daar tegenwoordig anders dan vroeger..
Natuurlijk zijn er nog plekken waar je uit moet kijken wat je zegt of dat je bent.
|
Roses (25)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 26 juli 2010 20:51:42
Andersom is het ook zo hoor.
|
Endeavou.. (23)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 26 juli 2010 21:01:34
Tjah daar had ik ook niet over..
|
Roses (25)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 26 juli 2010 21:09:36
Tja.. Jouw reactie ging ook niet over het onderwerp.. Daarom vroeg ik ook waar je het over had.
Maar goed ik bedoel dus; je moet het wel van beide kanten bekijken.
|
Endeavou.. (23)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 26 juli 2010 21:10:17
Indd
|
RomeoM (2)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 26 juli 2010 21:13:05
Endeavour zei:Roses zei:Waar heb jij het over? ^
Dat het moeilijk is om in een moslimland als een vrije atheist te leven..
Vooral als dat land Iran heet..
Turkije is meer liberaal wat dat betreft.. Mensen kijken daar tegenwoordig anders dan vroeger..
Natuurlijk zijn er nog plekken waar je uit moet kijken wat je zegt of dat je bent.  Jonge jij bullshit gewoon hierzo..
In Atheistische landen zoals Amerika ..Zuid Amerika..Canada ..Nederland en EUROPAAA...Is het helemaal fcking moeilijk om te leven als een moslim. JIj moet eens respect beginnen te tonen voor een moslimland. Een atheist kan gewoon in iran rondlopen en leven zolang hij dat niet bekend maakt ..Dan doe je maar alsof je Moslim bent.!!! Want hier in Nederland om aan een baan te komen tegenwoordig ..moet je ook doen alsof je een Atheist bent.!!!
|
Guerrill.. (10)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 26 juli 2010 21:23:48
Ben oprecht blij een nieuwe broeder en zuster te verwelkomen die in hart en ziel moslim is geworden.
|
 foei-jon.. (23)
Moderator
|
Geplaatst op: 26 juli 2010 21:41:16
als hun zich daar prettig bij voelen moeten ze het gewoon doen ..
|
 black sh.. (25)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 26 juli 2010 22:04:15
hartstıkke leuk dat mensen zıch tot de ıslam bekeren.. ık heb er geen last van..
laat alleen wılders het nıet horen
|