Baris197.. (35)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 27 juli 2010 00:05:30
Addicted-to-bass zei:er zijn ook veel mensen die bekeren tot het boeddhisme, hoor je hier nooit wat over vreemd genoeg. Als ik ooit zou " bekeren " dan liever naar het boeddhisme dan de islam. En de mensen die zich wel tot de islam bekeren, dat is natuurlijk hun eigen keus. Maar zag ook ergens dat iemand haar hele familie heeft achtergelaten om tot de islam te bekeren, vind ik iets TE..
Boedhisme is geen godsdienst. Het is meer een leuke hobby.
Ga boedisme niet vergelijken met de Islam.
|
Addicted.. (30)
Moderator
|
Geplaatst op: 27 juli 2010 00:10:08
ga eerst eens lezen ( en dan bedoel ik een boek, dat zijn die dingen met heel veel papieren blaadjes erin ), dan zie dat het veel meer is dan " een leuke hobby " zoals jij beetje lomp beschrijft.
en je hebt me trouwens niet zien zeggen dat het een godsdienst is.. en jij vergelijkt het met elkaar, ikke niet [Gewijzigd op 27 juli 2010 00:11:02]
|
Baris197.. (35)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 27 juli 2010 00:13:17
Nou leg jij boedhisme ff kort uit dan.
Geloven zij in leven na de dood met straf of beloning?
Bestaat er god in boedisme?
Leg uit wat de basis is.
|
Addicted.. (30)
Moderator
|
Geplaatst op: 27 juli 2010 00:20:53
wat ik zeg, ga t boek lezen.
want:
- ik ga geen half boek lopen quoten
- het is offtopic
- en als ik het doe is het nog steeds nooit goed hier + het is zonde van mijn tijd, ik blijf bij mijn ding, jij bij de jouwe
|
Baris197.. (35)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 27 juli 2010 00:24:31
Hoeveel boeken heb je dan gelezen over de islam? Of heb je alleen naar Geert Wilders geluisterd?
|
Addicted.. (30)
Moderator
|
Geplaatst op: 27 juli 2010 00:27:43
het ligt je, of het ligt je niet, en mij ligt het niet.
|
Baris197.. (35)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 27 juli 2010 01:21:07
En wat ligt er dan bij het boedisme bij jou?
|
  -Nika (26)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 27 juli 2010 09:39:51
Okee!
Het is niet zo dat dit opeens de grootste religie wordt ofzo.
het christendom is nog altijd de sterkst groeiende religie en de grootste.
|
  Kirameki (30)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 27 juli 2010 18:26:09
Baris : het boeddhisme heeft geen Almachtige God . Ze hebben wel Boeddha. De eerste die het Nirvana (verlichting) heeft bereikt . Dat is hun beloning als ze sterven als ze verlicht zijn. Hebben ze geen verlichting bereikt dan bereiken ze geen Nirvana. Leefden ze in zonde dan word je bestraft door te incarneren in een laag wezen cq dier . Vandaar dat boeddhisten allemaal vegetariƫr zijn. Elk levend wezen kan voor hun een incarnatie zijn van een ziel van een mens. Ik kan nog veel meer neerzetten over het Boeddhisme maar aangezien je het een hobbie noemt laat je blijken geen intresse te hebben in andere religies tot een vorm van totale onwetenheid .
|
Baris197.. (35)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 27 juli 2010 23:15:54
Ten eerste niet Christendom maar Islam is de snelst groeiende godsdienst.
Kijk maar naar geboorte cijfers van islamitische landen. Vroeger waren moslims nog de helft van de wereldbevolking . Dus er is weer een come back.
Klinkt onlogisch dat boedisme. Beetje verlichting bereiken en dan dood gaan. Doel ervan is niet meer terug komen op aarde. Want leven vond meneer Boedha een lijdensweg.
India al duizenden jaren boedist. Alleen 300 miljoen van de 1 miljard mensen hebben een WC. Kasten stelsel waar iedereen een noveau opgeplakt krijgt.
Laagste klasse zijn vrouwen die mensenpoep moeten oprapen op straat.
Hoe verlicht ben je nu over Boedisme?
|
Addicted.. (30)
Moderator
|
Geplaatst op: 28 juli 2010 00:13:52
in de islam zijn vrouwen ook niet bepaald " hoog " in aanzien. in sommige landen worden ze platgestenigd ( ik zeg sommige landen) als ze iets doen wat niet mag, terwijl mannen vrijuit gaan. mannen en vrouwen zijn niet gelijk, en dat vind ik niet terrecht.
daarnaast zijn er verschillende godsdiensten in india, including de islam, het zijn niet allemaal boedhisten.
|
  -Nika (26)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 28 juli 2010 00:14:52
Onderzoekers zijn er inmiddels op terug gekomen.
Het christendom blijft het snelst groeiende geloof met de meeste aanhangers.
|
 Endeavou.. (25)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 28 juli 2010 00:32:22
-Nika zei:Onderzoekers zijn er inmiddels op terug gekomen.
Het christendom blijft het snelst groeiende geloof met de meeste aanhangers.
Nadat de film documentaire Zeitgeist 'The Greatest Story Ever Told'' is uitgekomen, denk ik dan toch dat Christendom zwaar verminderd is..
|
 Roses (27)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 28 juli 2010 00:34:18
Addicted-to-bass zei:in de islam zijn vrouwen ook niet bepaald " hoog " in aanzien. in sommige landen worden ze platgestenigd ( ik zeg sommige landen) als ze iets doen wat niet mag, terwijl mannen vrijuit gaan. .......... .
Heeft niets met de Islam te maken.
Je zegt het zelf; "in sommige landen".
De islam is geen geloof dat overal anders is. Wat jij zegt is cultuur.
|
Addicted.. (30)
Moderator
|
Geplaatst op: 28 juli 2010 00:41:13
maar ze doen het wel in de naam van, en ik begrijp nooit waarom
|
  Gicikkiz (32)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 28 juli 2010 01:01:12
Addicted-to-bass zei:maar ze doen het wel in de naam van, en ik begrijp nooit waarom
Snap ik ook niet dat je zo iets moois kan misbruiken.
Maar dat de mensen zo zijn wil niet zeggen dat geloof slecht is. religie is een gebruiksaanwijzing voor de tijd die je door brengt op aarde.
Hou je je er aan dan heb je daar plezier aan
hou je je er niet aan ja, dan zijn er gevolgen. maar dat is met alles zo
|
Baris197.. (35)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 28 juli 2010 01:15:05
Het is nog steeds geen goede vergelijking. Die vrouwen moeten stront rapen terwijl ze niks hebben gedaan.
|
 Roses (27)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 28 juli 2010 01:18:59
Sjonge jonge Baris.. Hou toch op man.
Als mensen ergens anders in geloven laat ze toch. Ieder heeft zijn eigen keus. Wat probeer jij nou weer te bewijzen.
|
Baris197.. (35)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 28 juli 2010 01:28:42
ik doe toch niks verkeerd. Ik zeg gewoon mijn mening. Daar is deze site toch voor. Waarom moet ik met iedereen eens zijn hier?
Die mensen die zeggen dat ze andere geloof hebben hebben helemaal geen geloof. Ze willen gewoon een weerwoord geven als mensen Islam verdedigen.
|
 Roses (27)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 28 juli 2010 01:36:44
Dat is niet waar.
Ten eerste wie ben jij om te zeggen dat mensen geen geloof hebben, terwijl ze wellicht wel ergens in geloven. Ten tweede, al zouden ze nergens in geloven, waarom maak jij daar een probleem van?
Daarnaast probeer jij wel om een hele rare manier de islam te verdedigen. Ook al heb je gelijk in "sommige" reacties, je komt heel raar over. Het manier waarom jij reageert is vreemd. Het lijkt alsof je mensen wil dwingen om ergens in te geloven.
Verder zegt niemand dat je het met iedereen eens moet zijn.
|