Kirameki (30)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 28 juli 2010 01:47:55
Baris1976 zei:Ten eerste niet Christendom maar Islam is de snelst groeiende godsdienst.
Kijk maar naar geboorte cijfers van islamitische landen. Vroeger waren moslims nog de helft van de wereldbevolking . Dus er is weer een come back.
Klinkt onlogisch dat boedisme. Beetje verlichting bereiken en dan dood gaan. Doel ervan is niet meer terug komen op aarde. Want leven vond meneer Boedha een lijdensweg.
India al duizenden jaren boedist. Alleen 300 miljoen van de 1 miljard mensen hebben een WC. Kasten stelsel waar iedereen een noveau opgeplakt krijgt.
Laagste klasse zijn vrouwen die mensenpoep moeten oprapen op straat.
Hoe verlicht ben je nu over Boedisme?
In India is het merendeel hindoe, geen boeddhist. Het kastenstelstel is van de hindoes, niet de boeddhisten.
Kortom je hebt je niet echt verdiept he ?
Weet je dat Boeddha voortdat hij verlicht werd gewoon een hindoestaanse prins was met de naam Siddharta en zich heeft afgezonderd van het hindoeisme om een nieuwe weg in te slaan waaruit het hedendaagse boeddhisme is voort gekomen. Ow ja, getuige je reacties over India en het kastenstelsel vs boeddhisme wist je dat niet.
Verdiep je eerst eens in een religie voordat je met allerlei onzin aankomt. [Gewijzigd op 28 juli 2010 01:55:02]
|
Baris197.. (35)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 28 juli 2010 01:49:22
Ik dwing niemand iets te geloven. Ik zeg dat Islam de ware godsdienst is. Dat zeggen 1 miljard moslims ook en dat is ook de waarheid. En als mensen met slappe argumenten komen krijgen ze ervan langs. Klinkt Christendom ouderwets en Islam te streng dan komen ze met een slappe denkwijze die Boedisme heet. En dan hier doen van 'ik heb ook een geloof hoor' .
Klink ik te menens? Ja ik ben menens mensen. Accepteer dat gewoon.
|
  -Nika (26)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 28 juli 2010 09:07:53
Baris1976 zei:Ik dwing niemand iets te geloven. Ik zeg dat Islam de ware godsdienst is. Dat zeggen 1 miljard moslims ook en dat is ook de waarheid. En als mensen met slappe argumenten komen krijgen ze ervan langs. Klinkt Christendom ouderwets en Islam te streng dan komen ze met een slappe denkwijze die Boedisme heet. En dan hier doen van 'ik heb ook een geloof hoor' .
Klink ik te menens? Ja ik ben menens mensen. Accepteer dat gewoon.
Nee, je klinkt arrogant!
Voor mij is de islam helemaal niet het ware geloof, verre van zelfs.
Jij kan gewoon niet accepteren dat er menseen zijn die anders denken dan de dingen waarmee jij bent opgevoed.
Dat heet tunnelvisie en zolang jij in die tunnel zit zal je nooit inzien dat er een hele andere wereld is buiten de islam waarin mensen ook gelukkig zijn.
Verder vind ik het asociaal dat je een geloof zo de grond in boort!
Je kwetst daar veel mensen mee en dit zijn ook dingen die je niet over je eigen geloof wil horen neem ik aan!
|
  __HaZha_.. (24)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 28 juli 2010 14:21:06
Addicted-to-bass zei:er zijn ook veel mensen die bekeren tot het boeddhisme, hoor je hier nooit wat over vreemd genoeg. Als ik ooit zou " bekeren " dan liever naar het boeddhisme dan de islam. En de mensen die zich wel tot de islam bekeren, dat is natuurlijk hun eigen keus. Maar zag ook ergens dat iemand haar hele familie heeft achtergelaten om tot de islam te bekeren, vind ik iets TE..
Hier ben ik mee eens.
Buiten dat iedereen mag zelf bepalen waarin hij/zij gelooft of juist niet gelooft.
Je kan geloof niet dwingen, en geloof hoort peasefull te zijn maar in heel veel landen gebruiken ze het op een verkeerde manier. Moeten zij zelf weten, ik geloof in Allah/God en mezelf, maar ik ga ermee om op mijn wijze en hoe het voor mijn gevoel goed zit en niet zoals mensen het mij vertellen.
Ieder zn ding
|
Baris197.. (35)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 28 juli 2010 23:41:11
Nika. Als Boedisme geen God kent kan je zoiets ook geen godsdienst noemen. Boedisme is gewoon een uitvlucht die geen serieuze Godsdienst willen aanhangen. Het is en blijft een leuke hobby.
|
 foei-jon.. (24)
Moderator
|
Geplaatst op: 28 juli 2010 23:51:55
elk geloof is een hobby , ieder z'n ding he
|
 pinkblos.. (32)
Co-admin
|
Geplaatst op: 29 juli 2010 00:29:30
Dat vind ik dus ook ,ieder moet zijn/haar ding kunnen doen zonder kritiek van de ander.
|
Baris197.. (35)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 29 juli 2010 00:39:07
waarom mag je hier geen kritiek geven? Worden de ego's te zwaar gekrenkt hier?
|
 pinkblos.. (32)
Co-admin
|
Geplaatst op: 29 juli 2010 00:41:43
Het heeft niks met krenken te maken ,het heeft te maken met mensen in hun waarde laten,jij praat dat jouw geloof boven alles verheven is en dat veroorzaakt wrevel.
|
 Endeavou.. (25)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 29 juli 2010 01:06:05
Haci Baba (baris)
Chatnu is algemeen datingsite, veel positieve commentaren moe je nie verwachten in dit forum..
|
  Kirameki (30)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 29 juli 2010 01:15:59
Endeavour zei:Haci Baba (baris)
Chatnu is algemeen datingsite, veel positieve commentaren moe je nie verwachten in dit forum..
Jongerensite.
Geen datingsite.
|
RomeoM (4)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 29 juli 2010 01:36:56
Wat ik erover denk ik is dat dit niet iets nieuws is. Algemeen bekend en altijd maar op elkaar lijkende Topics.
Ik hoop dat het geen verbazing was voor jou...dat het jou de reden gaf om dit topic te openen. [Gewijzigd op 29 juli 2010 01:57:11]
|
Baris197.. (35)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 29 juli 2010 01:53:54
pinkblossom zei:Het heeft niks met krenken te maken ,het heeft te maken met mensen in hun waarde laten,jij praat dat jouw geloof boven alles verheven is en dat veroorzaakt wrevel.
Ik laat mensen in hun waarde. En daarbij zeg ik dat de Islam de enige ware godsdienst is. En daar zijn duidelijke redenen voor. Iemand die zegt dat hij of zij moslim is bevestigd dat Islam de ware gondsdienst is. Waarom mag ik dit niet zeggen hier? En wat is er mis met wrevel? In deze forum mag je toch ook in debat gaan?
Of is het verplicht om elkaar alleen maar te versieren en vleiende opmerkingen naar elkaar te maken?
Ik geef een paar voorbeelden van die uitspraken.
-Hey meid wat ben je sexy.
- Je bent echt lekker.
-Wat heb je toch mooie ogen.
|
RomeoM (4)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 29 juli 2010 02:12:14
Je mag het niet zeggen omdat er heel veel mcht speelt in dit zogenaamde Chatnusite.
Meerdendeel van de leden zijn (moslim) Turken. Dat zie je gwn aan TURK.
Maar wat ik me altijd heb afgevraagd is is er wel een Turkse Administrateur..of moderator..of een co-piloot ? Ik geloof dat sommige Moderators hier van alles kunnen doen en bedienen.
Chatnu runt dankzij Allochtonen en zeker Turken waarvan meerendeels moslims zijn.
Het heeft jammer genoeg veel leden verloren toen het aan het vernieuwen was met het site...er kwamen haast geen mensen meer. EN ja hoor ..wij turken maakten het weer vol. En sommige mensen konden weer aan het werk en lekker geld verdienen.
Onze mensen horen ook macht te hebben daarboven!
Dit noemen wij in onze moslimcultuur... Stank voor Dank...
|
Baris197.. (35)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 29 juli 2010 02:23:09
Van mij mogen ze zoveel geld verdienen als ze maar willen. Alleen bemoeien ze teveel met alles wat er opgeschreven word. Zolang het geen zinloze scheldpartijen zijn vind ik dat je mag zeggen wat je wil.
|
 Kezbonit.. (61)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 29 juli 2010 17:14:07
De nieuwe generatie is juist steeds minder gelovig. Dat streept die paar bekeerlingen wel weg hoor.
En zoals ik het heb ervaren, mensen die ervoor kíézen om moslim te worden, gaan meestal voor de pure liefdevolle vorm, en de 1001 nachten sfeer.
|
Baris197.. (35)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 29 juli 2010 22:43:41
De islam is ook gewoon een liefdevolle religie.
Ja en er is ook natuurlijk ook zelfverdedigingsrecht.
Ja en zelfverdedigen doe je eenmaal niet met bloemen sturen.
En voorjezelf opkomen vinden de vijanden van de Islam weer niet leuk he?
|
  -YouKnow.. (25)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 29 juli 2010 22:58:02
RomeoM zei:Je mag het niet zeggen omdat er heel veel mcht speelt in dit zogenaamde Chatnusite.
Maar wat ik me altijd heb afgevraagd is is er wel een Turkse Administrateur..of moderator..of een co-piloot ? Ik geloof dat sommige Moderators hier van alles kunnen doen en bedienen.
Chatnu runt dankzij Allochtonen en zeker Turken waarvan meerendeels moslims zijn.
Het heeft jammer genoeg veel leden verloren toen het aan het vernieuwen was met het site...er kwamen haast geen mensen meer. EN ja hoor ..wij turken maakten het weer vol. En sommige mensen konden weer aan het werk en lekker geld verdienen.
Dit noemen wij in onze moslimcultuur... Stank voor Dank... Er is wel een Turkse mod. Maar that's it
|
Baris197.. (35)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 30 juli 2010 01:08:19
Er zijn hier mensen die bij mij komen klagen over dat ik sommige feiten over de Islam hier gewoon op deze site zet. Het zijn bezorgde moslims die bang zijn dat ik potentionele autochtone bekeerlingen ga afschrikken.
Ze willen de indruk wekken dat ongeloof ook gewoon een keus is zonder gevolgen. Nou de waarheid is anders. Kort samen gevat komt het hierop neer.
Islam is de ware godsdienst waar elke mens zich aan hoort te houden. Niet geloven is de grootste zonde die er bestaat. Ongelovigen gaan naar de hel komen er NOOIT meer uit.
Zondigende moslims gaan op het eerste plaats ook naar de hel maar zij zullen na het uitzitten van hun straf weer eruit komen.
Moslims die voldoende halen op de dag des oordeels zijn de echte winnaars. Zij zullen voor altijd in het paradijs leven. Daar is geen pijn geen zorgen. Elke dag is een mooie dag.
Dit is exact het zelfde in het Christendom. Regels zijn hetzelfde. Probleem is dat Christinnen in de categorie ongelovigen horen omdat zij niet in profeet Mohamed geloven.
|
 pinkblos.. (32)
Co-admin
|
Geplaatst op: 30 juli 2010 01:09:33
-YouKnowMe zei:RomeoM zei:Je mag het niet zeggen omdat er heel veel mcht speelt in dit zogenaamde Chatnusite.
Dit noemen wij in onze moslimcultuur... Stank voor Dank... Er is wel een Turkse mod. Maar that's it
Er zijn 3 Turkse mods.
|