fruitmei.. (27)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 31 juli 2010 21:26:42
..POISON... zei:zijn dit jouw woorden fruggie?..........na al die tijd spreek eindelijk eens volwassen ..en nuttig....complimentje.....    fruitmeid zei:Is het niet gewoon zo dat GOD in je hart zit moet ik dan perse naar de kerk of volgens de bijbel leven?ik vind van niet verder doe ik geen mens pijn in erge mate ik geloof en dat is genoeg dat is mijn mening
Amaiiiiii zeg man waarom moet gij weer persoonlijk worden echt omg Mister Poison naam past goed bij u
|
Baris197.. (36)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 31 juli 2010 21:24:37
Kezbonit. Hoe kan je iets geloven als je er nooit van hebt gehoord? Mensen die geen profeet of boek hebben gekend gaan ook niet naar de hel.
En nu die voorbeeld van de christinnen. Als jij een oprechte christen bent en je goed aan de geloof hebt gehouden maar je hebt nooit van de Islam gehoord. Dan word je beoordeelt naar de mogelijkheden die je had.
Wat is hier zo moeilijk aan om dit niet te kunnen begrijpen?
In de Islam word je gestraft voor de bewuste zondes die je hebt begaan.
|
 ..POISON.. (101)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 31 juli 2010 21:16:30
zijn dit jouw woorden fruggie?..........na al die tijd spreek eindelijk eens volwassen ..en nuttig....complimentje.....   fruitmeid zei:Is het niet gewoon zo dat GOD in je hart zit moet ik dan perse naar de kerk of volgens de bijbel leven?ik vind van niet verder doe ik geen mens pijn in erge mate ik geloof en dat is genoeg dat is mijn mening
|
  fruitmei.. (27)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 31 juli 2010 20:33:52
Is het niet gewoon zo dat GOD in je hart zit moet ik dan perse naar de kerk of volgens de bijbel leven?ik vind van niet verder doe ik geen mens pijn in erge mate ik geloof en dat is genoeg dat is mijn mening
|
 Kezbonit.. (61)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 31 juli 2010 20:31:14
Baris1976 zei:Jawel ik zeg dat wel. Zonder geloof kan je zelfs de halve wereld redden maar zal niet baten. Zonder geloof gaat niemand naar de hemel. Ook niet de trouwe kerkganger. Geloven in gods alle profeten is een must. Dus niet geloven in de Koran en niet geloven de profeet Mohamed is wat christinnen doen. Dus zij gaan naar de hel.
Maar als je het hebt over christinnen die geen kans hebben gehad om kennis te maken met de Islam en die geloofden in de dag des oordeels en daarbij in hun leven goed aan de geloofswetten hebben gehouden gaan wel naar de hemel.
En wie heeft tegenwoordig niets gehoord over de Islam?
Baris:
christinnen die geen kans hebben gehad om kennis te maken met de Islam en die geloofden in de dag des oordeels en daarbij in hun leven goed aan de geloofswetten hebben gehouden gaan wel naar de hemel.
Kezz: Maar in voorgaande berichten vermeld je dat zelfs een moslims die elke letter van de koran met hart en nieren gelooft, maar 1 hoofdstuk niet gelooft/erkent, toch geen goeie moslim is, geen optie om Islam gedeeltelijk te accepteren zeg je. Nou vraag ik nog eens, dé voorwaarde om gelovig te zijn volgens de Koran is als je Allah en zijn profeet Mohamed erkent, nou wil ik eens duidelijk antwoord dat zou betekenen dat volgens jou sommige volgens de Koran ongelovigen toch naar de hemel kunnen?
Niet alleen geloof, ook jou antwoorden zijn tegenstrijdig.
|
Baris197.. (36)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 31 juli 2010 18:48:15
Jawel ik zeg dat wel. Zonder geloof kan je zelfs de halve wereld redden maar zal niet baten. Zonder geloof gaat niemand naar de hemel. Ook niet de trouwe kerkganger. Geloven in gods alle profeten is een must. Dus niet geloven in de Koran en niet geloven de profeet Mohamed is wat christinnen doen. Dus zij gaan naar de hel.
Maar als je het hebt over christinnen die geen kans hebben gehad om kennis te maken met de Islam en die geloofden in de dag des oordeels en daarbij in hun leven goed aan de geloofswetten hebben gehouden gaan wel naar de hemel.
En wie heeft tegenwoordig niets gehoord over de Islam?
|
RomeoM (4)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 31 juli 2010 18:37:42
Baris1976 zei:RomeoM zei:Tjongy zei:Ik ben katholiek. Dus volgens de Islam ga ik naar de hel ? Nee lieveling jij gaat zonder twijfel de hemel in:.  Je mag katholiek blijven ..alleen als ej maar gelooft dat jou God en de God van Islam 1 zijn. En dat hij alles heeft gecreerd..en dat wij naar hem gaan nadat we dit leven verlaten. 
Nee hoor dit is niet waar wat jij zegt. Mensen die niet in de koran geloven en niet in profeet geloven gaan niet naar de hemel.
RomeoM vraag dit na aan elke imam. Dit is algemeen bekend. Niet-moslims vallen in categorie ongelovigen. En moslims met een dikke boek met zondes gaan ook niet naar de hemel. Alleen Moslims die voldoende scoren hebben recht op de hemel. En geloof meeste moslims scoren geen voldoende. Ow dus 1 miljoen moslims in dit aarde gaan naar de hemel ? en 5 miljard die gaan zonder mercy de hel binnen.
Zie jij ergens een logica? weet niet hoeveel moskee s jij langs ben geweest maar je moet niet zo arrogant zijn en egoistisch net als die imams. Je kan nit zeggen tegen een meisje die elke zondag naar de kerk gaat en elke nacht bid tot GOD..dat zij helaas de hel ingaat. Of zeg jij dat wel?.
|
  Tjongy (29)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 31 juli 2010 18:34:48
Baris1976 zei:RomeoM zei:Tjongy zei:Ik ben katholiek. Dus volgens de Islam ga ik naar de hel ? Nee lieveling jij gaat zonder twijfel de hemel in:.  Je mag katholiek blijven ..alleen als ej maar gelooft dat jou God en de God van Islam 1 zijn. En dat hij alles heeft gecreerd..en dat wij naar hem gaan nadat we dit leven verlaten. 
Nee hoor dit is niet waar wat jij zegt. Mensen die niet in de koran geloven en niet in profeet geloven gaan niet naar de hemel.
RomeoM vraag dit na aan elke imam. Dit is algemeen bekend. Niet-moslims vallen in categorie ongelovigen. En moslims met een dikke boek met zondes gaan ook niet naar de hemel. Alleen Moslims die voldoende scoren hebben recht op de hemel. En geloof meeste moslims scoren geen voldoende.
Zo vallen moslims bij de christenen ook onder de categorie heidenen.
Ach we zien het wel. Ik maak mij geen zorgen.
|
Baris197.. (36)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 31 juli 2010 18:19:50
RomeoM zei:Tjongy zei:Ik ben katholiek. Dus volgens de Islam ga ik naar de hel ? Nee lieveling jij gaat zonder twijfel de hemel in:.  Je mag katholiek blijven ..alleen als ej maar gelooft dat jou God en de God van Islam 1 zijn. En dat hij alles heeft gecreerd..en dat wij naar hem gaan nadat we dit leven verlaten. 
RomeoM vraag dit na aan elke imam. Dit is algemeen bekend. Niet-moslims vallen in categorie ongelovigen. En moslims met een dikke boek met zondes gaan ook niet naar de hemel. Alleen Moslims die voldoende scoren hebben recht op de hemel. En geloof meeste moslims scoren geen voldoende.
|
RomeoM (4)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 31 juli 2010 16:58:21
Kezbonita zei:RomeoM zei:Baris1976 zei:RomeoM. Je bent volgens de Islam ongelovig als je een niet-moslim bent. Of je een ander geloof hebt doet er niet toe.
Sterker nog. Als een moslim zegt dat hij niet gelooft in een hoofdstuk van de Koran maar de rest wel telt hij al als een ongelovige.
Zie dit als het accepteren van een voorwaarden bij het installeren van een software. Ben je niet mee eens met de voorwaarde en je vinkt het niet aan gaat de feest niet door. Er is geen optie om de Islam gedeeltelijk accepteren.
Dit vers ontbreek je door het hoofd: “Waarlijk, degenen die geloven, en degenen die Joden en Sabiërs en Christenen zijn, die in Allah en de Laatste Dag geloven en goede daden verrichten: geen vrees zal hen overkomen en zij zullen niet treuren.” (Soerat al-Maa’idah: 69)
Christenen enz geloven niet in Allah. Is togh zelfde god maar dan heeft een ander naam in de bijbel (Jaweh) [Gewijzigd op 31 juli 2010 17:01:23]
|
RomeoM (4)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 31 juli 2010 16:53:42
Tjongy zei:Ik ben katholiek. Dus volgens de Islam ga ik naar de hel ? Nee lieveling jij gaat zonder twijfel de hemel in:. Je mag katholiek blijven ..alleen als ej maar gelooft dat jou God en de God van Islam 1 zijn. En dat hij alles heeft gecreerd..en dat wij naar hem gaan nadat we dit leven verlaten.
|
 Kezbonit.. (61)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 31 juli 2010 16:52:39
RomeoM zei:Baris1976 zei:RomeoM. Je bent volgens de Islam ongelovig als je een niet-moslim bent. Of je een ander geloof hebt doet er niet toe.
Sterker nog. Als een moslim zegt dat hij niet gelooft in een hoofdstuk van de Koran maar de rest wel telt hij al als een ongelovige.
Zie dit als het accepteren van een voorwaarden bij het installeren van een software. Ben je niet mee eens met de voorwaarde en je vinkt het niet aan gaat de feest niet door. Er is geen optie om de Islam gedeeltelijk accepteren.
Dit vers ontbreek je door het hoofd: “Waarlijk, degenen die geloven, en degenen die Joden en Sabiërs en Christenen zijn, die in Allah en de Laatste Dag geloven en goede daden verrichten: geen vrees zal hen overkomen en zij zullen niet treuren.” (Soerat al-Maa’idah: 69)
Christenen enz geloven niet in Allah.
|
RomeoM (4)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 31 juli 2010 16:51:44
Baris1976 zei:RomeoM. Je bent volgens de Islam ongelovig als je een niet-moslim bent. Of je een ander geloof hebt doet er niet toe.
|
  Tjongy (29)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 31 juli 2010 16:13:56
Ik ben katholiek. Dus volgens de Islam ga ik naar de hel ?
|
Baris197.. (36)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 31 juli 2010 16:02:56
Volgens de Islam is de einduitslag juist tegenovergestelde. Op de dag des oordeels zijn de mensen die naar de hel gaan in de meerderheid.
|
 TikeMyso.. (34)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 31 juli 2010 16:00:48
Ieder moet doen, en geloven, waar hij zich gelukkig bij voelt. Hoor Jehovah Getuigen ook altijd zeggen dat ze het snelst groeiende religie zijn. En wie weet waar ze dat nog meer zeggen.
Maar wat is het belang er van? Heb je een streepje voor bij God, als jouw religie de meeste aanhangers heeft? Ik vind dat een beetje een vreemde gedachtegang.
|
Baris197.. (36)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 31 juli 2010 15:49:26
RomeoM. Je bent volgens de Islam ongelovig als je een niet-moslim bent. Of je een ander geloof hebt doet er niet toe.
|
Baris197.. (36)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 31 juli 2010 15:44:15
Kezbonita zei:RomeoM zei:Baris1976 zei:Ik heb niks gezegd wat niet waar is over Christinnen. Christinnen zijn volgens de Islam ongelovig. Dit mag ik zeggen omdat het waar is. Dit is niet haram. Waarheid zeggen is niet haram.
Trouwens waarom zou een christen niet moslim worden? Moslims geloven toch ook in Jezus? Hier ben ik het niet met je eens broeder, want in de kuran staat dat je joden en de christenen ook moet respecteren en hun laten met hun geloof. Weet niet waar je het heb gelezen maar denk dat je fout zit. En christen kunnen geen moslims worden omdat het niet in de bijbel staat, want de koran kwam pas 600 jaar later. Maar In de koran staat het dus wel ..en das wel mogelijk ... 
Maar als ze geen moslim kunnen worden dan zijn ze toch in principe ongelovig? Dé voorwaarde van de Islam is dat je Allah erkent als de enige god, en profeet Mohammed. Dus volgens de Islam zijn ze wel ongelovig..
Volgens de voorloper van de Islam niet, maar als waar is wat Baris zegt, dan is de het Christendom eigenlijk gewoon het begin van de Islam, ,was dat tijdelijk bedoelt, om daarna overgenomen te worden door profeet Mohammed, en dat de goeie keuze gemaakt moest worden, namelijk Moslim worden. Want wie Moslim is gelooft ook in 90% van het Testament.
Ik weet waar RomeoM dat vandaan haalt. Dat Christinnen niet moslim hoeven te worden. Elke mens op aarde is VERPLICHT om moslim te worden ongeacht voorgeschiedenis. Profeet Mohamed is gestuurd voor de HELE MENSHEID. Hij is de boodschapper van de enige echt god (Allah).
Jezus was de voorganger van profeet Mohamed. Gestuurd door de zelfde God (Allah). Ongelovigen zullen na de dood heel zwaar gestraft worden.
|
RomeoM (4)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 30 juli 2010 22:26:41
Kezbonita zei:RomeoM zei:Baris1976 zei:Ik heb niks gezegd wat niet waar is over Christinnen. Christinnen zijn volgens de Islam ongelovig. Dit mag ik zeggen omdat het waar is. Dit is niet haram. Waarheid zeggen is niet haram.
Trouwens waarom zou een christen niet moslim worden? Moslims geloven toch ook in Jezus? Hier ben ik het niet met je eens broeder, want in de kuran staat dat je joden en de christenen ook moet respecteren en hun laten met hun geloof. Weet niet waar je het heb gelezen maar denk dat je fout zit. En christen kunnen geen moslims worden omdat het niet in de bijbel staat, want de koran kwam pas 600 jaar later. Maar In de koran staat het dus wel ..en das wel mogelijk ... 
Maar als ze geen moslim kunnen worden dan zijn ze toch in principe ongelovig? Dé voorwaarde van de Islam is dat je Allah erkent als de enige god, en profeet Mohammed. Dus volgens de Islam zijn ze wel ongelovig..
Volgens de voorloper van de Islam niet, maar als waar is wat Baris zegt, dan is de het Christendom eigenlijk gewoon het begin van de Islam, ,was dat tijdelijk bedoelt, om daarna overgenomen te worden door profeet Mohammed, en dat de goeie keuze gemaakt moest worden, namelijk Moslim worden. Want wie Moslim is gelooft ook in 90% van het Testament. de christenen zijn geen ongelovige mensen dus klinkt raar dat ej zegt dat ze ongelovig zijn togh? En de woord ongelovig klinkt ook heel raar..want iedereen gelooft wel in iets denk ik.
Niet alleen in de bijbel komt trouwens profeet Mohammed(vzm) voor maar zelfs in de veda s (hindu ) schriften kom je hem ook tegen.
Het zijn De joden de christenen en de Sabiers waar we dus niet over mogen spotten. Sabiers bevinden zich tussen irak en iran ..dus ken ze zelf ook niet heel goed
Als iemand niet in Alllah gelooft ..(Dus de God die joden, christenen en sabiers eigenlijk ook aanhangen) noem ik dus iemand die niet in de koran gelooft. Dus ongelovig klinkt niet zo prettig en gebruik m liever niet. [Gewijzigd op 30 juli 2010 22:27:53]
|
 Endeavou.. (25)
Verwijderd
|
Geplaatst op: 30 juli 2010 14:43:01
Volgens de voorloper van de Islam niet, maar als waar is wat Baris zegt, dan is de het Christendom eigenlijk gewoon het begin van de Islam, ,was dat tijdelijk bedoelt, om daarna overgenomen te worden door profeet Mohammed, en dat de goeie keuze gemaakt moest worden, namelijk Moslim worden. Want wie Moslim is gelooft ook in 90% van het Testament.
Volgens bepaalde bronnen is Christendom zwaar corrupt als weet ik veel wat..
Dat is ook de reden dat Islam op aarde is neergezonden.. Dat is de myth
|