DaWE (49)
Gebruiker
|
Geplaatst op: 27 december 2010 19:23:12
Ben klaar om de aarde te verlaten.
Wie gaat mee?
Mars de planeet waar ik God zal spelen, een vriendelijke God, een God van lol en vermaak, een God van FREEDOM.
“Ring” “Ring” “Ring” ... “shit nu al” mompel ik stilletjes. Krijg mijn ogen moeilijk open en met al even veel moeite de wekker af geduwd. Het eerste wat in mijn gedachten opkomt zijn de eerste zinnen van een liedje jaren geleden, het ging als volgt “ ‘s morgens wordt ik wakker met een houten kop m'n ogen zijn nog moeilijk te gebruiken” gezongen door één of andere cocaïne snuivende zanger.
Godverdomme weeral een nieuwe dag op dit blauwe bolletje denk ik bij mezelf.
Welk nieuws zou er nu weer door de boxen van de radio komen?
Draai de volumeknop iets hoger om toch maar niets te missen terwijl ik als een gek door het huis loop om op tijd klaar te zijn. Bij nader inzien had ik dat beter niet gedaan. Of zou het kunnen dat er in elke mens toch masochistische trekjes zitten?
Eens de deur uit doe ik ter vergeefs pogingen om toch maar een vriendelijk knikje terug te krijgen van de vele voorbijgangers die ik tegenkom. Nee ik zou liegen moest het mij niet gelukt zijn. Een jong blonde lief lachende barby lachte mij vriendelijk toe en wenste mij een heel fijne dag. Het was niet om vriendelijk te doen. Het was niet om mijn vriendelijke lach. Het was verdomme omdat ik haar één euro drinkgeld had gegeven toen ik mijn koffie betaalde die ik genuttigd had op een terrasje.
Terug wandelend met mijn hoofd diep gebogen zodat ik al die zure koppen niet hoefde aan te kijken was ik in diepe gedachten. Ik droomde ervan een onzichtbare chip te ontwikkelen die ik met een onzichtbaar machinegeweer kon afvuren op de mondhoeken van elk levend wezen. De chip zou de mondhoeken dwingen een glimlach positie in te nemen. Ja dat zou het zijn.
Thuis op de sofa vooruit starend naar het nieuws op de immens grote flatscreen besloot ik te verhuizen, te verhuizen naar Mars. Ik zal heersen over de vriendelijk lachende bevolking van mijn planeet. Iedereen welkom, wie gaat mee? Maar niet voordat mijn maatje Vette Bries een Duracell in jullie gat heeft gepropt om de chip te activeren.
|